Domů > Tiskové zprávy > 2015 > Květen > Kriminálka TSC znovu zasahuje!

Kriminálka TSC znovu zasahuje!

Vypadá to, že byl opět překročen zákon. V okolí dost možná řádí pytlácký gang. Ornitologická mordparta Kriminálky Techmania se dává do práce!

Po úspěšné forenzní vědě v laboratořích chemie a biologie přichází s novinkou z této oblasti i laboratoř fyziky plzeňského Techmania Science Center. „Návštěvníci se u nás seznámí s využitím fyziky v rozplétání zločinu, konkrétně například s balistikou nebo trasologií. To znamená, že budou muset přiřadit pneumatiku k otisku z místa činu a také se u nás v laboratoři doopravdy střílí,“ prozrazuje garant fyzikální laboratoře Martin Hrdlička největší lákadla nového programu.

Návštěvníci fyzikální laboratoře se na hodinu stanou součástí kriminalistického týmu a budou se aktivně podílet na nalezení pachatele. Kromě balistiky a trasologie je čeká ještě určování perimetru nebo zkoumání, zda se kulka ze zadržené zbraně shoduje s kulkou z místa činu. A na závěr vyřknou verdikt, koho z podezřelých zadržet.

Kriminálka TSC oddělení fyziky přivítá zájemce o forenzní vědu v o víkendu 16. a 17. května.  Vyšetřování trvá cca 60 minut, základní vstupné 110 Kč. V programu bude vždy souběžně s kriminálkami v laboratořích biologie a chemie, takže si návštěvníci mohou seznámení s prací kriminalistů užít opravdu intenzivně.

V Plzni dne 13. května 2015