Domů > Tiskové zprávy > 2015 > Červenec > Nejrozsáhlejší projekt v Techmanii skončil

Nejrozsáhlejší projekt v Techmanii skončil

Plzeňské Techmania Science Center ukončilo nejrozsáhlejší ze svých projektů. Trval od 1. ledna 2012 do 30. června 2015 a jeho výstupem byla rekonstrukce dvou starých továrních objektů a jejich proměna ve science center a 3D Planetárium. Projekt byl financován z operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (VaVpI), jehož řídícím orgánem bylo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.

Díky tomuto projektu rozšířila Techmania celkovou plochu svých expozic na 10 000 m2 a celkovou užitnou plochu areálu na 20 158 m2. Projekt zahrnoval rovněž výstavbu parkovacího objektu, úpravu venkovních ploch, rekonstrukci VI. brány a opěrné zdi, výrobu či nákup nových expozic, nákup filmů pro planetárium a kompletní vybavení kluboven a dílen.

„Jak už to u podobně velkých projektů bývá, nastávaly v průběhu realizace drobné i větší komplikace, které ovlivnily i termín jeho ukončení. Avšak ve finále jsme úspěšně dosáhli vytyčeného cíle a tím dobudovali městskou zónu v Plzni zaměřenou na volnočasové a vzdělávací aktivity v rámci popularizace výzkumu a vývoje a vědy a techniky,“ říká ředitel Techmania Science Center Vlastimil Volák.

Techmania vrátila díky tomuto projektu do Plzně planetárium, a to hned v podobě 3D projekcí, k němuž přidala projekce na vnější kulovou plochu, tzv. Science On a Sphere. Kromě toho zve návštěvníky do interaktivních expozic Vesmír, Malá věda, Vodní svět, Lidské tělo, Edutorium a dalších. Nabízí rovněž atraktivní programy v moderně vybavených dílnách a laboratořích biologie, chemie a fyziky. Veškerou svoji nabídku diverzifikuje v liniích pro školy a pro veřejnost.

Celkové způsobilé výdaje projektu činí 575 570 889,05 Kč, z čehož největší část představují výdaje na stavební práce rekonstrukce science centra, 3D Planetária a parkovacího objektu. Z 85% byla dotace projektu financována ze strukturálního fondu a z 15% ze státního rozpočtu.

„Od otevření nového science centra a 3D Planetária návštěvnost Techmanie stále stoupá, což je pro nás důkazem, že projekt měl a má stále smysl,“ shrnuje Vlastimil Volák a dodává, že pro udržení návštěvnosti i v dalších letech plánuje Techmania Science Center další rozvoj science centra a 3D Planetária, zejména obměnou expozic, vývojem nových programů a show a dalšími aktivitami.