Domů > Tiskové zprávy > 2015 > Červen > Koncert v hlubinách vesmíru

Koncert v hlubinách vesmíru

Živá hudba v neobvyklém mixu a k tomu průlety vzdáleným mezihvězdným prostorem – takový zážitek připravilo plzeňské Techmania Science Center na první letní večer. Pod kopulí jeho 3D planetária se uskuteční jedinečný koncert Plzeňského akordeonového tria.

Akce nazvaná Koncert v hlubinách vesmíru přinese zcela nový zážitek ze spojení hudby a obrazu v prostoru planetária a zároveň vyzkouší planetárium jako možný nový koncertní sál s vynikající akustikou. Sál potemní a na kopuli o průměru čtrnáct metrů se začnou promítat fantastické obrazy z hlubin kosmu, pohledy na Zemi, Slunce a Měsíc, ale také výjevy z makrosvěta, přibližující pouhým okem neviditelné molekuly a atomy.

„Vytvořili jsme koláž z nového krátkého filmu Sám ve vesmírné dáli, k němuž jsme přidali záběry z našeho Hlubokého vesmíru. A ještě jsme speciálně pro tuto akci připravili vlastní filmový doprovod. Nazvali jsme jej Místo pro život, jelikož jedním z jeho vrcholů je průlet základním stavebním prvkem života, DNA,“ prozrazuje autor obrazové části večera Tomáš Meiser.

K průletům mezihvězdným prostorem plným fascinujících barev a tvarů zazní hudba v podání Plzeňského akordeonového tria. Michal Karban, Marie Čejnová a Jan Marhoul zahrají skladby starých mistrů, neogotickou hudbu, hudbu dvacátého století, techno-minimalismus i hudbu moderní nebo experimentální. V pasáži, v níž se diváci jako by vracejí na planetu Zemi, zazní largo z Dvořákovy Novosvětské.

„Nápadem na koncert v planetáriu jsme byli nadšeni a příprava nás ohromně bavila. Pouštěli jsme si filmy a zkoušeli hrát, co se k čemu hodí. Vznikl pestrý pelmel muziky, kterou bychom jinak nejspíš vůbec dohromady nedali,“ říká Michal Karban.

Koncert v hlubinách vesmíru se uskuteční v neděli 21. června v 19 hodin. Návštěvníci budou mít možnost si před ním zdarma prohlédnout expozici Vesmír.

V Plzni dne 16. června 2015