Navštivte některou z našich projekcí ve 3D Planetáriu a 3D Cinema a dozvíte se více o počátcích kosmonautiky a jejích prvních průkopnících.

Je tomu už šedesát let, co se lidstvu podařilo proniknout do vesmíru. V 3D Planetáriu se tomuto významnému výročí budeme věnovat při komentovaných výpravách mezi hvězdy. Spatříte 3D model Sputniku a poslechnete si příběh dvou unikátních misí: první kosmické sondy, Spuntiku 1, a příběh prvního živého tvora, který se dostal na oběžnou dráhu Země, moskevského toulavého psa Lajky.

Program ve 3D Planetáriu

Komentované prohlídky oblohy obohatí od 4. října do 3. listopadu informace a zajímavosti o Sputniku 1 a psím kosmonautovi Lajce. Uvidíte 3D model Sputniku a  kdo bude mít štěstí, zaslechne možná v našem planetáriu štěkot přímo vesmírný.

Program ve 3D Cinema

Animovaný film Lajka je rekonstrukcí skutečného příběhu o prvním psovi na oběžné dráze Země a o tom, co všechno se mohlo na Lajčině významné cestě stát.  Film oceněný jako nejlepší animovaný film na Van Festival 2011 v Cannes.

Expozice Vesmír

Vydejte se do vesmíru i vy! Prozkoumejte naši expozici Vesmír, kde se dozvíte víc o vývoji kosmonautiky i o planetách sluneční soustavy. Ochutnejte kosmický výcvik na našem gyroskopu a nezapomeňte se vyfotit v roli prvních astronautů na Měsíci.

Upomínkové předměty

V našem obchodě si můžete zakoupit celou řadu věcí se speciálními motivy přímo k tomuto výročí.

Poděkování

Za možnost promítat film Lajka děkujeme jeho autorce Avgoustě Zourelidi.